C-Level marketing voorspellingen in 2016: voorspelling 6

Voorspelling # 6: 2016 Personalisatie wordt key in het verkrijgen van een goede ROI

Van Matt Goddard, CEO van R2i

Gartner’s 2015 Hype Cycle for Digital Marketing voorspelt dat personalisatie haar volwassenheid zal bereiken in 2 tot 5 jaar. Dit betekent dat de Marketing Managers hun content en databases steeds meer op personalisatie dienen in te richten op voorspellende waarde, analyse en evaluatie.

Personalisatie zal zorgen voor meer inzicht in het gedrag van klanten en meer pro-activiteit richting de klant, in plaats van acties die het gevolg zijn van acties die de klant initieert.

De trend van voorspellende personalisatie zal in 2016 sterk afhankelijk zijn van data-integratie en klantsegmentaties. Voor de marketeers is het belangrijk gebruik te maken van deze trend. De marketeer zal steeds meer in staat zijn om de ROI van de investeringen te zien.

Belangrijk is dat de moderne marketeer ervoor moet ervoor zorgen dat ze niet alleen een geïntegreerde marketing nastreven, maar dat er ook duidelijke, volledig gedefinieerde persona’s en klantsegmenten beschikbaar zijn aan wie zijn of haar organisatie het juiste kan leveren vanuit de gepersonaliseerde inhoud op het gepresenteerde moment.

Bron: Forbes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *