C-Level Marketing voorspellingen voor 2016, voorspelling 3

Voorspelling # 3: Bedrijven zullen hun Branding inspanningen van binnen naar buiten moeten herinrichten.

Van Mark Burgess, President, Blue Focus Marketing, een toonaangevende Employee Experience (EX) diensten consultancy en co-auteur van The Social Employee.

Studies hebben aangetoond dat slechts 14% van de mensen vertrouwen heeft in de traditionele reclame. Dit terwijl mensen wel in 78% van de gevallen vertrouwt op aanbevelingen van collega’s en vrienden.

Volgens de Edelman Trust Barometer hebben werknemers meer macht dan CEO’s in de digitale wereld. Steeds meer toonaangevende merken investeren middelen om een medewerkersbestand van betrokken ambassadeurs van hun merk te creëren.

Het resultaat is een win / win. Het bedrijf profiteert van meer authentieke communicatie en werknemers bouwen hun eigen personal brands. In de kern van deze aanpak is vertrouwen, authenticiteit en transparantie-culturele pijlers die van essentieel belang zijn voor het activeren van het personeelsbestand rond social best practices. Het netto resultaat: “Branding van binnen naar buiten.”

Bron: Forbes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *