Voorspelling # 2: Real-Time Marketing Analytics Ingratie tussen Online en offline gedrag
Brian Kardon, CMO, ThinkingPhones
Marketeers hebben veel analytics op al hun digitale marketing programma’s reeds draaien. Dit betreft online gedrag inclusief e-mails, bekeken video’s, website bezoeken, aanwezigheid bij webinars enz..
Er was echter nooit zicht met de belangrijkste kanaal dat wordt gebruikt door een organisatie: de telefoon. We vertrouwen erop dat medewerkers hun gesprekken voeren en bijhouden in een CRM. Dit is vaak (nog steeds) niet het geval.
Vandaag de dag kunnen telefoongesprekken en telefoonlogs worden geïntegreerd met alle andere analytics gegevens. Zo is veel beter te begrijpen waar de klant zich in zijn custoemr journey bevindt. Misschien dat een prospect, die nooit op uw website is geweest of een e-mail geopend heeft, eigenlijk bezig via uw medewerkers!
Een bijkomend voordeel van offline analytics is het inzicht in SLA’s (service level agreements) voor uw (sales) medewerkers. Als hierin staat dat een ”A” lead binnen 1 uur gebeld dient te worden, dan is nu inzichtelijk of dit ook werkelijk gebeurt. Dit zal leiden tot een betere verkoop / marketing alignment en een hogere productiviteit.
Bron: Forbes